Pavarotti és a Deep Purple
|
|
Evia | Dátum: Kedd, 2010-07-20, 00:09 | Üzenet # 1 · Megosztás: |
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 410
Helyzet: Offline
|
Luciano Pavarotti (1935-2007) A Deep Purple zenekar egyik koncertjén fellépett Luciano Pavarotti. Az együttes énekesével, Ian Gillennel közösen előadták Puccini Turandot című operájából a Nessun Dorma áriát. (valamikor az Ezredforduló tájékán lehetett) A felvétel magáért beszél. Érdemes meghallgatni. Mondhatnánk, szegény Gillen, nem tehet róla, hogy nem túl jó a hangja. De ő a világ egyik leghíresebb énekese! És ha eltekintünk a hangjának a minőségétől, és csak a kifejező erejére koncentrálunk, akkor is hatalmas csalódás ér bennünket. Az ária csúcspontja, és az emelkedő részei mind Ian Gillenre lettek bízva, azaz az ő feladata lett volna, hogy felemelje a hallgatót, de úgy tűnik emelkedést mindig csak Pavarotti hangjával éreztünk, pont azoknál a részeknél, ahol Puccini tervei szerint inkább felkészülnünk kellene a nagy részekre. Amikor pedig elindultunk volna a zene magaslataiba, Gillen visszarántott minket a hétköznapok szürkeségébe. Ez azért történhetett, mert Pavarotti túl magasra repített minket már az első néhány másodpercben. A könnyűzene erre nem képes, akkor sem, ha Ian Gillen az előadó művész. Hogy ez mennyire így van, nézzétek meg a Nessun Dorma áriát Gillen nélkül. Az ária csúcspontja itt valódi katarzis.
Neked hoztam...
|
|
| |
Evia | Dátum: Kedd, 2010-07-20, 14:10 | Üzenet # 2 · Megosztás: |
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 410
Helyzet: Offline
|
Egy ilyen áriához azért nem csak Pavarotti kell, hanem Puccini is. Pavarotti a legnagyobb tenor volt, akit valaha hallottam. De a könnyűzene nem az ő műfaja. Itt egy felvétel, amikor Anastaciával énekli az "I ask for you" dalt. Nagyon aranyosak mindketten, jó poén... De szörnyű, hogy mit csináltak együtt abból a dalból.
Neked hoztam...
|
|
| |
Isti | Dátum: Szerda, 2010-09-08, 03:38 | Üzenet # 3 · Megosztás: |
Csoport: Barátok
Üzenetek: 59
Helyzet: Offline
|
Ahogy Én láttam, az ott ülő nézőknek más volt a véleményük az Ian Gillen produkcióról! Anastacia meg egyszerűen "leénekelte" Pavarottit! ( Persze Én nem vagyok elfogult!)
|
|
| |
Evia | Dátum: Szerda, 2010-09-08, 08:01 | Üzenet # 4 · Megosztás: |
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 410
Helyzet: Offline
|
Igen, tényleg nagyon tetszett a közönségnek. Én is észrevettem. Talán azért, mert a rockra voltak ráállva és Pavarotti világa idegen ebben a műfajban. Lehet, hogy tényleg elfogult vagyok egy kicsit, de megpróbáltam reális lenni. Ezért is raktam fel az Anastaciával készült felvételt. Én nem azt mondanám, hogy leénekelte Pavarottit, inkább úgy fogalmaznék, hogy Pavarotti nem kapott elég teret és ügyetlenül oldották meg ezt a feladatot. Meg aztán Anastaciával egy ilyen dalt csak Anastacia képes elénekelni. Régen úgy hívtam őt, hogy "Ősanya", avagy a "Föld Istennője", mert olyan hangja van, ami önmagában egy természeti erő. Erre gondolok: (Azóta a média elvette tőle ezt a különleges erőt, és a szexis énekesnők kategóriájába uniformizálta)
Neked hoztam...
|
|
| |
Isti | Dátum: Szerda, 2010-09-08, 16:11 | Üzenet # 5 · Megosztás: |
Csoport: Barátok
Üzenetek: 59
Helyzet: Offline
|
Mivel a komoly zene a lélek "fájdalmas és szomorú kiáltása",a könnyű zene, és főképpen a Rock'and Roll pedig a lélek "felszabadult örömteli szárnyallása" nem szerencsés "összemosni" a két műfajt és az előadó művészeket! Más hangzás,más életérzés, nem beszélve arról hogy a koncert nem operába járó,áriához szokott közönség elött került megrendezésre! Pavarottinak vissza kellett volna utasítania ezt a meghívást!
|
|
| |
Evia | Dátum: Szerda, 2010-09-08, 17:21 | Üzenet # 6 · Megosztás: |
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 410
Helyzet: Offline
|
Pavarotti élete utolsó éveiben nagyon sok hasonló meghívásnak tett eleget. Sokat énekelt könnyűzenét és mindenféle dalokat. Nem tudom, melyik meghívásra gondoltál. Legalább láttuk Anastáciát ragyogni! Nagyon örült annak, hogy együtt énekelhet a legnagyobb tenorral. A komolyzene szót nem is szeretem, én inkább klasszikus zenének nevezem, ahol csak tudom. Képes kifejezni a fájdalmat, magányt, a lélek finom rezdüléseit. De a lélek rezdülése a remény, a szeretet, a szabadság is. A belsőhöz szól. Hosszú utakat jár be. A klasszikus művek tele vannak katarzis élménnyel, ilyenkor mély érzéseink törnek elő, talán még meg is könnyezünk egy-egy művet. De a katarzis élmény nem azonos a fájdalommal. Mély és nemes, de nem feltétlenül szomorú.
Neked hoztam...
|
|
| |
Isti | Dátum: Szombat, 2010-09-11, 15:30 | Üzenet # 7 · Megosztás: |
Csoport: Barátok
Üzenetek: 59
Helyzet: Offline
|
Azok a "klasszikus"zeneszerzők akik "mély"és "nemes" műveket írtak, amelyek tele vannak "katarzis" élményekkel,nagy többségükben a szerzők magánéleti váltságában,vagy be nem teljesülő szerelemi bánat miatt születtek!(ezért hívom úgy a "lélek fájdalmas és szomorú kiáltása!)Vannak akik közelgő halál miatti félelmükben írtak ilyen zenedarabokat! Pavarotti,Ian Gillennel való koncertjére céloztam amit nem kellett volna elvállalnia! Mindent elárul a test tartása amikor a produkció végén "levonul" a szinpadról! Érzésem szerint a közönség nem Őt ünnepelte! De ez "csak" az Én meglátásom!
|
|
| |