A freespirit.hu oldalról:
Louis Gasparetto brazil klinikai pszichológus a kreatív médiumitás
egyik legjelentősebb gyakorlója. Gasparetto festő médiumként szinte
egyedülálló módon készít képeket, a legkülönfélébb stílusokban "idézve
meg" elhunyt festőművészeket. Ezek az alkotások transzállapotban
születnek, ilyenkor Gasparetto szeme többnyire csukva van, a
festményeket pedig festékbe mártott ujjal gyakorlatilag vakon hozza
létre. Rendkívüli képességekkel rendelkezik
Szintén példa nélküli jelenség az is, hogy egyszerre nemcsak két
kézzel, de esetenként mindkét kezével és mindkét lábával is képes
egyidejűleg különböző képeket festeni, amit eddig csak nála figyeltek
meg. Képei rendkívüli gyorsasággal készülnek el, átlagosan pár perc
alatt, de előfordult, hogy egy komoly kivitelű festménye ötven másodperc
alatt született meg. Ez a képtelennek tűnő sebesség a kreatív
médiumoknál a legkülönfélébb műfajokban is jellemzőnek nevezhető,
például az író médiumok pár óra alatt terjedelmes regényeket is képesek
lejegyezni. Gasparettónál - a róla készült dokumentum felvételeken is
jól láthatóan - a transzállapot rángásszerűen gyors végtagmozgásokat
eredményez, ezek azonban teljes mértékben koordináltak, dacára, hogy
említett módon, az eredményességet szemmel nem kontrollálja.
A hitetlenkedőknek nyilvános bemutatókat tartLouis Gasparetto, aki ezen a módon eddig közel tízezer képet
készített, szkeptikusok jelenlétében is rendszeresen tart nyilvános
bemutatókat, a művek sajátos elkészítési módjával kapcsolatosan így
semmiféle csalásra utaló gyanú nem merülhet fel. Függetlenül a
festmények túlvilági eredetének kérdésétől, az alkotás ilyen módja
pszichológiailag és fiziológiailag is nehezen magyarázható, a
tudatműködések extrém jellege emellett a paranormális képességek
közreműködését is felveti. Gasparetto képeinek másik megdöbbentô vonása, hogy ismert - már
nem élő - festők stílusában készülnek, gyakran a művészek aláírásával
egyetemben. Gasparetto szerint Picasso, Toulouse-Lautrec,
Modigliani és más festők egész egyszerűen rajta
keresztül nyilvánulnak meg, ilyenkor a teste a túlvilági lelkek számára
pusztán eszközül szolgál. Noha ez a felfogás a spirituális és ezoterikus
körökben magától értetődőnek számít, egyértelmű tudományos bizonyíték
nem található rá, így, mint általában a túlvilághitek, inkább szemléleti
kérdéssé tehető.
Festő, zenei, sőt író médiumok is léteznek
Louis Gasparettóhoz hasonló képességű festő médiumként sokat
vizsgálták az angol Matthew Manningot, zenei médiumként
például Rosemary Brownt, de író médiumként ide
sorolhatjuk akár a "Seth-könyvek" lejegyzőjét, Jane Robertset
is. A parapszichológiai kutatások százötven évvel ezelőtt éppen a
médiumi vizsgálatokkal vették kezdetüket. Ennek az időszaknak a
médiumitáson és a túlvilági teóriákon jóval túlmutató eredményeket
köszönhetünk, így az érzékszerveken túli észlelések és a pszichokinézis
paranormális képességeinek feltérképezését, valamint a tudatállapotok és
a pszi jelenségek összefüggéseinek mélyebb megértését. A Gasparettóhoz
hasonló médiumok azonban újra és újra elgondolkodásra késztetik a
szkeptikusabb pszi-kutatókat is arról, hogy tudatműködéseink egy
nagyobb, testen túli dimenzióban is értelmezhetők.
A cikk idáig tartott. Íme egy videó, ahol munka közben látjuk a médiumot
És egy másik, francia nyelvű (kicsit hangos) bemutató Gasparetto képességeiről
Saját véleményem szerint ezek a röptében és valóban látványosan készített rajzok és festmények korántsem akkora alkotások, mint ha a "megidézett" festők kezeiből kerültek volna ki. A médium - sejtéseim szerint - valamiféle energiarezgést, mágneses mezőt (lásd Élő Mátrix) képes leérzékelni. Ezekben a mezőkben tárolva van valamennyi a nagy festők rezgéseiből is, de ezek csak itt maradt sugarak, korántsem tartalmazzák az eredeti művészek teljes tehetségét és zsenialitását. Maradványok, mint (elnézést a hasonlatért) egy finom ebéd illata, amikor az étel már elfogyott az asztalról, de a levegőben még maradtak molekulái, nem szívódtak fel teljesen. Ezeket az illatokat vagyunk képesek szaglással leérzékelni, de az ételből már nem tudunk enni, mert az már elfogyott.
|